istanbul

istanbul

Kareler: Londra

Fotoğraf arşivimi düzenlerken birkaç sene önce gittiğim Londra fotoğraflarını da elden geçirdim. Birleşik Krallık'a yolum pek düşmüyor, karmaşık vize formaliteleri bana çok antipatik geldiğinden uzak duruyorum Kraliçenin topraklarından. Zaten en son iş için gitmiştim bu diyarlara.

Çok tanıdık bir manzarayı paylaşmak istedim yine de. Thames nehrinin kıyısındaki Westminster sarayı ve köşesindeki Big Ben saat kulesinin nehrin karşı yakasından görüntüsü bu. Işık koşulları binaların karakteristik rengini vurgulayacak şekilde denk gelmişti.


Soldaki iri kule, kraliçe Victoria'ya ithafen Victoria Kulesi olarak adlandırılmış. Bir zamanlar Britanya'nın en yüksek binasıymış.

Westminster sarayı, parlamentoya ev sahipliği yapıyor. İnsanlık tarihinde çağdaş demokrasinin önemli bir köşetaşını oluşturduğundan sembolik bir anlamı da var bu etkileyici yapının. Kökeni 11. yüzyıla kadar gidiyor, ancak 1834'de büyük bir yangın ile neredeyse tamamen yokolmuş ve yeniden yapılmış.

Bütününe karakteristik rengini veren ise kullanılan kireç taşı.

Bu kare ile sizi biraz kuzeye, Anglo-Sakson dünyasına götüreyim dedim.

Güncelleme: Birleşik Krallık'a pek yolum düşmüyor dedim ama işler değişti ve buraları ziyaret etmek durumunda kaldım. Londra olmasa da Brighton üzerine bir yazı burada.

Hiç yorum yok: