istanbul

istanbul

Kareler: Grönland

Başlığa bakıp Grönland'a ayak bastığımı sanmayın, sadece üzerinden geçtim.

Kuzey kutbunun hemen yanındaki bu devasa boyutlu ada doğal olarak sürekli kış mevsimini yaşıyor. İnsanlar için pek cazip yaşam koşulları sunmadığından neredeyse tamamı ıssız olan bu donmuş ülke ilginç bir tarihsel süreç sonucunda Danimarka'ya ait olmuş.

Grönland'ın güneyindeki dar bir koyda denizle birleşen buzul kütlesini aşağıdaki gibi görüntüledim.


Deniz seviyesinden 10 km yüksekte yolculuk eden uçağın katman katman penceresi arkasından yakalayabildiğim en iyi görüntü bu.

Biraz daha detaya girdiğimizde denize doğru yavaş yavaş akan buzulu net bir şekilde görebiliyoruz. Aşağıdaki kare bu akışkan kütlenin denize doğru yol alırken oluşturduğu manzarayı yansıtıyor.


Çok uzaktan bile olsa bu muhteşem oluşumu görebilmek insanı heyecanlandırıyor. Havanın açık olması sayesinde bu fotoğrafları çekebildim. 

Yukarıdaki kareleri yakaladıktan hemen sonra önümdeki ekranda bulunan haritayı görüntüledim. Bu sayede manzaraların nereye ait olduğunu da gösterebiliyorum.


İstanbul'dan New York'a giden uçakta cam kenarında oturmamın ödülü yukarıdaki fotoğraflar oldu. Yolculuğumun başında bu kareleri yakalayabileceğim hiç aklıma gelmezdi.